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グローバリズム: WEF・シュワブ氏のアドバイザー・ハラリ氏 “The planet no longer needs the vast majority of the population.”

2022年9月23日 金曜日 秋分の日 朝から雨降り続く

https://www.lifesitenews.com/news/world-economic-forum-adviser-claims-the-planet-no-longer-needs-the-vast-majority-of-the-population/

https://www.globalresearch.ca/world-economic-forum-adviser-claims-planet-no-longer-needs-vast-majority-population/5790127

https://kamogawakosuke.info/2022/09/14/no-1558-wef%e3%81%ae%e3%82%a2%e3%83%89%e3%83%90%e3%82%a4%e3%82%b6%e3%83%bc-%e5%9c%b0%e7%90%83%e3%81%af%e3%82%82%e3%81%af%e3%82%84%e4%ba%ba%e5%8f%a3%e3%81%ae%e3%80%8c%e5%a4%a7%e9%83%a8/#more-7399

WEFのアドバイザー “地球はもはや人口の「大部分」を必要としない”と主張

世界経済フォーラムのアドバイザー

“地球はもはや人口の「大部分」を必要としない”と主張

経済的に「時代遅れ」の人々への救済策の可能性として、ユヴァル・ノア・ハラリは政府による富の再分配を、国内だけでなく世界規模で行うことを提案した。

by Emily Mangiaracina

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補註: 誤解をしやすそうな論点なので、原文を参照してみたい。

World Economic Forum adviser claims the planet no longer needs the ‘vast majority’ of the population.

補註: the planet というのは、惑星地球のこと・・普通に考えて、私たちはこれほど大きなテーマで物事を地に足を付けて論じることは難しいのである。どうしても「人の本当の幸福」を離れた机上の空論となってしまうものだ。私たち人間が、地球になりかわって the planet を主語として論じた場合には、賢い議論にはならない。私たち人間は、余りにも大きなものの全体的真意を十分に考慮するには、余りにも小さな、しかも刹那的な生死しか与えられていない、儚くちっぽけな存在でしかありえないのである。

As a potential remedy to economically ‘obsolete’ people, Yuval Noah Harari proposed government redistribution of wealth, not just nationally, but globally.

補註: 歴史は繰り返す、ということが言われているが、すでにどこかで見たようなデジャビュ感のある言論である。たとえば、1930年代のニューディール政策。

「(フランクリン・ルーズベルトは)アメリカの富が国民のためばかりでなく、全世界のために利用されるべきだと考えていた。そして、アメリカが全人類の進歩のために欠くことのできない存在であり、またそうなることが可能だと信じて疑わなかった。」(アーマンド・ハマーのルーズベルト評、馬渕「知ってはいけない現代史の正体p69より孫引き引用)

「ニューディールとはアメリカが全人類の進歩のために貢献する手段である」とは、つまり、「ニューディールはアメリカ人の富を使って社会主義的政策を世界に広めていくという構想である」ということです。だからこそ、社会主義者であるユダヤ系アメリカ人がニューディール政策の推進を担いました。(馬渕、前掲書、p69)

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now in the 21st century, people “are no longer part of the story of the future.” Instead, according to Harari, they have been replaced by artificial intelligence (AI) and displaced by a high-tech economy.

・・・(中略)・・・

While he conceded to Anderson that technologies such as AI will open up new and “more interesting jobs,” Harari argued that “it’s not clear that many humans will be able to do them, because they will require high skills and a lot of education.”

Anderson doggedly proposed ways in which human beings could — and he suggested, should — continue to play a valuable part in the world economy, or at least society.

“So again, trying to desperately apply some sort of more hopeful spin on this … a lot of the jobs that are being displaced are actually kind of boring jobs that don’t really tap into the core of what the human is,” Anderson said.

He went on to point out that “When you step back, there’s no shortage of things that need to be done,” including addressing the world’s “millions of lonely people.”

・・・(中略)・・・

“I would say that the biggest problem by far is not on the national level. It’s on the global level,” said Harari, who added that while he can envision redistribution of wealth from “tech giants in California” to “mothers in Pennsylvania,” he does not see that wealth being redistributed to “Honduras or Mexico or Brazil.”

補註: 私たち日本人の当たり前の感覚は、「人は人として生きているだけで尊く、進歩し進化し続けることは避けられないとしても、ゆっくりと進んでいけば良い。お天道さまはそれを暖かく見守ってくださっているのだから」というような感覚であろう。昨日と変わらぬ今日を生きることができた、明日も今日と変わらぬ穏やかな一日を過ごすことができるだろう・・実感としてのこの穏やかな日々の感覚が「人の幸せ」を言いあらわす最大公約数的な感性ではなかろうか。

ハラリ氏やアンダーソン氏がコンピューターやロボットなどに置き替えられてしまうであろうような仕事をしている21世紀の人々の役割について真剣に議論しているのは、あたらしい秩序(New World Order)を推進しようとしている偉い人々にとっては聴きごたえのあるお話であろうが、賢者の目には問題の提起自体が間違っていて、議論の余地のないところに議論をしているだけの「地に足がついていない」喧しい愚かさに見えてしまうことだろう。

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Eventually, Anderson pointed to the irreplaceable role of human beings, asking Harari:

“Is there any scenario where we could write ourselves back into this story in quite an important way as being the only things in the universe that we know of that are actually capable of the things that matter most in the universe — i.e., love, joy, creativity, the sort of that feeling of peace you talked about.

Technology can’t advise us on what are the things deepest in our hearts. We should not let it, we should retain control, in fact make our technology in service to those things. And in a sense, the relationship between technology and us — [technology] should regard sentient things as gods, that have superpowers it knows nothing of. No? Is that ridiculous?

Harari did not directly address Anderson’s point, but honed in on “the question of sentience and consciousness” as “the most important question in this regard,” and “the greatest riddle of science.”

Harari’s evasion of the question may stem from his less transcendent view of human beings, as reflected in his claim that “Homo sapiens rule the world because it is the only animal that can believe in things that exist purely in its own imagination, such as gods, states, money, and human rights,” a backbone idea of his book “Sapiens: A Brief History of Humankind.”

This idea is echoed in his famous assertion that we “should get used to the idea that we are no longer mysterious souls,” but are “now hackable animals.”

As a top adviser to the WEF’s head and founder Klaus Schwab, Harari’s view that the world now holds an abundance of “useless” people, together with his open degradation of human beings as equivalent to animals, raises the question of whether the WEF’s aims are shaped by such a view, and if so, to what extent.

Indeed, the WEF arguably places the environment, and not human beings per se, at the center of its priorities. It has partnered with the heavily pro-abortion and pro-contraception United Nations (U.N.), and the WEF’s Great Reset agenda has raised concerns of collateral damage to the livelihoods and well-being of people around the world.

For instance, some argue that the WEF seeks the premature relinquishing of fossil fuel sources in favor of “green” but expensive and unreliable energy sources in such a manner as to curb overall energy usage and hurt entire economies via a ripple effect.

More evidence of such a worldview is the WEF’s endorsement of COVID lockdowns, which resulted in waves of lost jobs, massive spikes in depression, upticks in domestic abuse, and other harmful effects. In fact, the WEF called for “more stringent” lockdowns, despite such worldwide misery, and praised the lockdowns for their effect of reduction in greenhouse gas emissions and pollution.

補註: この理不尽な動きに戸惑う日々ではある。デタラメだったり、むちゃくちゃだったり、詐欺そのものだったりで、どう受け止めてよいか苦慮する。「いわゆる『人為的な』気候変動」も、「新型ウイルスとワクチン」も、「ポリコレ」も、長引く「ウクライナ戦争」も、グローバルな力からの一種の世界戦争が仕掛けられていると考えればそれなりに整然として見えてくるものがある。

それにしてもどうして彼らはそんなにも急ぐのだろうか。一人の人間が生きている50〜100年のうちに、それほどの大仕事と大進化を招来しなければならぬ使命があるのか? 南家の思想に2000年前から描かれていたように、私たちがそれぞれ和を以て尊しとして、いわば無為自然に過ごしていても、サピエンスの歴史を俯瞰すれば、20〜200万年も経たぬうちに平和裏にワンワールドは生来するのであるが。

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補註追記221020 ハラリ氏については、以前の読書ノートも読み返してみました。https://quercus-mikasa.com/archives/8125

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